16 Июля 2018
19 августа сего года в Москве медиакомпания Tajinfo приобрела популярный радио-канал «Муходжир», вещающий в режиме онлайн во всемирной паутине. Стороны, в том числе прежние владельцы ресурса – уроженцы Таджикистана Рахим Каландаров и Тохир Хамдамов, сумму сделки не раскрывают, ссылаясь на политику конфиденциальности.

Аналитика (42)

Решаҳои ноаён

Ҷомеаи ҷаҳонӣ дар тӯли таърих инкишофу пешрафи худ тағйироту дигаргуниҳои зиёдеро паси сар намудааст. Дар ин давра бисёр воқеъ шуда аст, қувваҳои бадхоҳ, бадният ва ифротӣ мисли абрҳои сиёҳ дар фазои орому осоишта ҳузур кард, зиндагии бо мароми мардумро ноором месохтанд. Аз ин навор маълум гардид, ки ҳизби мамнӯъи Наҳзат дар тули фаъолияташ дар Тоҷикистон чӣ қадар бадбахтиҳо ба сари мардуми мо таҳмил доштааст. Танҳо шахси ватандӯст, марзу бум арзишҳои фарҳангӣ, пойдории давлат ва Истиқлолияти миллии Ватани хешро хифз карда метавонад ва гирифтори таблиғоти идеологияи бегона намегардад. Ба ин хотир аз ҳамаи шаҳрвандони Тоҷикистон хоҳиш менамоем, ки ба дасисаҳои ҲНИТ дода нашаванд.

Подробнее ...

Религиозный экстремизм - это нетерпимость и жестокость

Религиозный экстремизм проявляется во всей силе в тот момент, когда одна изолированная группа, следующая вышеперечисленным установкам, начинает угрожать безопасности большинства, разрешая применение физического насилия.

Подробнее ...

Александр Хайзер: «Ведущую роль в сложнейшем процессе сыграли несгибаемая воля, непоколебимое мужество и личная смелость Лидера нации Эмомали Рахмона»

В эти дни в адрес НИАТ «Ховар» поступают многочисленные письма по случаю одного из главных государственных праздников — Дня национального единства. В этой связи вашему вниманию предлагается поздравление руководителя Германо-Таджикского общества дружбы Александра Хайзера.
«Дорогие земляки! Позвольте от имени Германо-Таджикского общества и всех таджикистанцев Германии поздравить вас со знаменательной датой — очередной годовщиной Национального примирения в Таджикистане!
Это событие, произошедшее 21 год назад, стало исключительным не только в истории Таджикистана, но и уникальным образцом и примером примирения во внутринациональном конфликте для всего мира.
Мы хорошо знаем, каким тяжким испытанием стало для вас братоубийственное противостояние 1992-1997 годов. Многие из нас тоже были его очевидцами. Мы также прекрасно знаем, каких сверхчеловеческих усилий стоило прекращение конфликта и возвращение почти одного миллиона таджикских беженцев на Родину.
Многие внутритаджикские силы и международные организации говорят сейчас о своем способствовании тому, чтобы на прекрасной и щедрой таджикской земле установился мир и стабильность. Но не следует забывать, что ведущую роль в этом сложнейшем процессе сыграли несгибаемая воля, непреклонное стремление вернуть мир в свою страну, непоколебимое мужество и личная смелость Лидера нации, Президента Таджикистана Эмомали Рахмона. Это сегодня вынуждены признавать даже его оппоненты.
Уважаемые таджикистанцы, дорогие земляки! В этот радостный и светлый день все наши помыслы и устремления находятся с вами. Будем беречь и развивать великое историческое достижение — примирение противоборствующих сил в республике. Это позволяет нашей прекрасной республике и ее трудолюбивому, открытому и гостеприимному народу спокойно трудиться и созидать. Мы уверены, в этом заключается великое и светлое будущее страны».

ДУШАНБЕ, 26.06.2018 /НИАТ «Ховар»/.

Подробнее ...

Шарлатаны ХХI века, бросающие пыль в глаза

Данная статья направлена не то, чтобы на Мухиддина Кабири и его партии, Тимуру Варки, и конечно оппозиционному движению «Группа-24». Она больше направлена их последователям, а так же тем людям, которые симпатизируют им, или хотят примкнуть к ним. Рекомендую набраться терпения и прочитать все что написано до конца. И у меня первый вопрос к  последователям: «почему вы верите этим шарлатанам?». Почему  я говорю, что они обманщики? Сейчас я Вам докажу, что они шарлатаны и верить им не имеет никакого смысла. 

Давным давно в XVI и XVII веках жили самые известные европейские шарлатаны на территории Европы. А сейчас на той же территории уже живут самые известные таджикские обманщики XXI века. Я сравнил их с теми временами, потому что, они жили, как и мы, во времена преобразований: организованная религия была в упадке, наука - на подъеме. Люди отчаянно метались в поисках нового идеала или новой веры. В XVI и XVII веках шарлатаны в Европе начинали с продажи эликсиров здоровья и алхимических средств, помогающих разбогатеть, вылечиться. И для того, чтобы их не могли разоблачить, они быстро перебирались из одного города в другой. Но, наши же аферисты, забывают что, не возможно из одного интернета переехать в другой. Те мошенники располагались на высоком деревянном поместье, и вокруг него немедленно собиралась толпа. А как известно, в толпе люди становятся более эмоциональными, утрачивая способность рассуждать. Если бы обманщики говорили с каждым индивидуально, то они, скорее всего, сочли бы его смешным, нелепым. Ораторы - мошенники делали все для того, чтобы не было индивидов, а было стадо. И когда страсть и энтузиазм бушевали, словно пожар, они или их сторонники обрушивались насилием против всякого, кто пытался засомневаться в их начальнике (ничего не напоминает?). Далее пойдём по ступенькам. 

У героев нашего времени есть несколько методов, которые помогают им в их деле. Сейчас я попытаюсь открыть вам глаза. Или как они любят говорить: «проснись народ». 

И так шаг первый. Чтобы добиться успеха на должности шарлатана, мошенника или мага, ты должен сделать следующий ход, а именно создать культ. Чтобы создать культ, прежде всего нужно привлечь к себе внимание. И они это сделали не с помощью поступков, ведь это слишком понятно и легко читается. Они сделали это с помощью слов, туманных и обманчивых. Вспомните их первые выступления, интервью. Чтоб вы знали, разговоры должны включать в себя два элемента: первый, обещать что-то великое, какой - либо переворот, например, и второй - это быть совершенно неконкретными. Благодаря этим простым шагам, последователи сами додумывают и видят то, что им хочется увидеть. Порой, они придают расплывчатую привлекательность, используя слова, вызывающие порыв, но в то же время неясные, слова, полные огня и энтузиазма. Они так же используют пышные названия для каких-то простых вещей и создание новых терминов для расплывчатых идей. А тут можно вспомнить один их популярный метод под названием: «ненасильственный метод», кстати, принадлежащий Ганди. Люди не знающие Ганди и его метода думают, что наши «герои» имеют глубокие знание и видимость всей глубины ситуации. Хотя сами годами живут не на Родине. Кроме того, они употребляют новейшую терминологию, так что не многие понимают их. Если послушать их речь внимательно, то можно понять, что они говорят слишком расплывчато. Однако, по - другому они не могут. Ведь, если они будут давать конкретные ответы, то вопросов будет еще больше. А если впадут в детали, то люди, последователи, будут ждать выполнений обещаний, а им этого не надо. Вместо того, что бы  делать глубокие анализы, они говорят поверхностно. Так чтобы бросить пыль в глаза. И хватаются тем за что можно ухватиться.   

Говорят: «придавай особое значение всему внешнему и эмоциям в противовес интеллекту». То, что в принципе и делают наши «герои». Когда люди начинают собираться вокруг кого-то, то нужно их развеселить и придать оптимизма. Ведь, если народу скучно, то они пойдут в другое место. Когда людям становиться скучно от ваши выступлении, то они начинают вслушиваться, вчитываться в то, что вы говорите. Поэтому, у них на страничках можно увидеть разнообразную жизнь. А как это лучше всего сделать? Конечно же с помощью театральных выступлений или чего-то подобного. Словно Юлий Цезарь наши «герои - романтики» окружают себя роскошью, пускают пыль в глаза и конечно же устраивают спектакль. Все это маскирует нелепость их идей, прикрывает нестыковки в системе верований и привлекает больше внимание и поклонников. 

Самый популярный шаг - это когда они начинают подготавливать тему «кто не с нами, тот против нас». Например, такая группа как экстремистическо - террористическая организация ПИВТ, «Группа-24» разрослась и теперь процветает, и это работает как магнит, а следовательно притягивает все новых участников. А так как они, практически, на чеку у них работает инерция и поэтому они стараются сделать все, чтобы не было народу скучно. Для того, чтобы держать людей в тонусе, они сейчас проталкивают идею, которая известна всем религиям и идеологиям: «кто не с нами, тот против нас». 

Как они это делают? Есть два простых шага. Шаг первый: они убеждают людей в том, что они являются частью привилегированной группы и их объединяют общие цели. Шаг второй: объявление о появлении коварного врага, желающего уничтожить их всех до последнего. В их случае враг уже есть. Таким образом, те кто не разделяет их идеи автоматически приравниваются к врагам партии, группы. 

Один из самых, я бы сказал, важных законов - это никогда не раскрывать источников своих доходов. Они делают вид, что их не интересуют деньги, власть и прочее. Ведь, как только они покажут все это, то автоматически получится так, что последователи тоже захотят заработать деньги. А денег на всех не хватит, даже если захотеть. И делиться со всеми особо не хочется. Кроме тех, кто состоит в их структуре. 

Напоследок хотелось бы отметить, что эта вся псевдо оппозиция является дешевой пародией французского журнала «Шарли Эбдо». Сторонник пытаются сделать такую красочную иллюстрацию карикатур, которую делает издание. Но, все это выглядит так, как будто школьник научился пользоваться фотошопом. 

 

Шарлатаны ХХI века, бросающие пыль в глаза

 

Данная статья направлена не то, чтобы на Мухиддина Кабири и его партии, Тимуру Варки, и конечно оппозиционному движению «Группа-24». Она больше направлена их последователям, а так же тем людям, которые симпатизируют им, или хотят примкнуть к ним. Рекомендую набраться терпения и прочитать все что написано до конца. И у меня первый вопрос к  последователям: «почему вы верите этим шарлатанам?». Почему  я говорю, что они обманщики? Сейчас я Вам докажу, что они шарлатаны и верить им не имеет никакого смысла.

Давным давно в XVI и XVII веках жили самые известные европейские шарлатаны на территории Европы. А сейчас на той же территории уже живут самые известные таджикские обманщики XXI века. Я сравнил их с теми временами, потому что, они жили, как и мы, во времена преобразований: организованная религия была в упадке, наука - на подъеме. Люди отчаянно метались в поисках нового идеала или новой веры. В XVI и XVII веках шарлатаны в Европе начинали с продажи эликсиров здоровья и алхимических средств, помогающих разбогатеть, вылечиться. И для того, чтобы их не могли разоблачить, они быстро перебирались из одного города в другой. Но, наши же аферисты, забывают что, не возможно из одного интернета переехать в другой. Те мошенники располагались на высоком деревянном поместье, и вокруг него немедленно собиралась толпа. А как известно, в толпе люди становятся более эмоциональными, утрачивая способность рассуждать. Если бы обманщики говорили с каждым индивидуально, то они, скорее всего, сочли бы его смешным, нелепым. Ораторы - мошенники делали все для того, чтобы не было индивидов, а было стадо. И когда страсть и энтузиазм бушевали, словно пожар, они или их сторонники обрушивались насилием против всякого, кто пытался засомневаться в их начальнике (ничего не напоминает?). Далее пойдём по ступенькам.

У героев нашего времени есть несколько методов, которые помогают им в их деле. Сейчас я попытаюсь открыть вам глаза. Или как они любят говорить: «проснись народ».

И так шаг первый. Чтобы добиться успеха на должности шарлатана, мошенника или мага, ты должен сделать следующий ход, а именно создать культ. Чтобы создать культ, прежде всего нужно привлечь к себе внимание. И они это сделали не с помощью поступков, ведь это слишком понятно и легко читается. Они сделали это с помощью слов, туманных и обманчивых. Вспомните их первые выступления, интервью. Чтоб вы знали, разговоры должны включать в себя два элемента: первый, обещать что-то великое, какой - либо переворот, например, и второй - это быть совершенно неконкретными. Благодаря этим простым шагам, последователи сами додумывают и видят то, что им хочется увидеть. Порой, они придают расплывчатую привлекательность, используя слова, вызывающие порыв, но в то же время неясные, слова, полные огня и энтузиазма. Они так же используют пышные названия для каких-то простых вещей и создание новых терминов для расплывчатых идей. А тут можно вспомнить один их популярный метод под названием: «ненасильственный метод», кстати, принадлежащий Ганди. Люди не знающие Ганди и его метода думают, что наши «герои» имеют глубокие знание и видимость всей глубины ситуации. Хотя сами годами живут не на Родине. Кроме того, они употребляют новейшую терминологию, так что не многие понимают их. Если послушать их речь внимательно, то можно понять, что они говорят слишком расплывчато. Однако, по - другому они не могут. Ведь, если они будут давать конкретные ответы, то вопросов будет еще больше. А если впадут в детали, то люди, последователи, будут ждать выполнений обещаний, а им этого не надо. Вместо того, что бы  делать глубокие анализы, они говорят поверхностно. Так чтобы бросить пыль в глаза. И хватаются тем за что можно ухватиться.  

   Говорят: «придавай особое значение всему внешнему и эмоциям в противовес интеллекту». То, что в принципе и делают наши «герои». Когда люди начинают собираться вокруг кого-то, то нужно их развеселить и придать оптимизма. Ведь, если народу скучно, то они пойдут в другое место. Когда людям становиться скучно от ваши выступлении, то они начинают вслушиваться, вчитываться в то, что вы говорите. Поэтому, у них на страничках можно увидеть разнообразную жизнь. А как это лучше всего сделать? Конечно же с помощью театральных выступлений или чего-то подобного. Словно Юлий Цезарь наши «герои - романтики» окружают себя роскошью, пускают пыль в глаза и конечно же устраивают спектакль. Все это маскирует нелепость их идей, прикрывает нестыковки в системе верований и привлекает больше внимание и поклонников.

  Самый популярный шаг - это когда они начинают подготавливать тему «кто не с нами, тот против нас». Например, такая группа как экстремистическо - террористическая организация ПИВТ, «Группа-24» разрослась и теперь процветает, и это работает как магнит, а следовательно притягивает все новых участников. А так как они, практически, на чеку у них работает инерция и поэтому они стараются сделать все, чтобы не было народу скучно. Для того, чтобы держать людей в тонусе, они сейчас проталкивают идею, которая известна всем религиям и идеологиям: «кто не с нами, тот против нас».

Как они это делают? Есть два простых шага. Шаг первый: они убеждают людей в том, что они являются частью привилегированной группы и их объединяют общие цели. Шаг второй: объявление о появлении коварного врага, желающего уничтожить их всех до последнего. В их случае враг уже есть. Таким образом, те кто не разделяет их идеи автоматически приравниваются к врагам партии, группы.

  Один из самых, я бы сказал, важных законов - это никогда не раскрывать источников своих доходов. Они делают вид, что их не интересуют деньги, власть и прочее. Ведь, как только они покажут все это, то автоматически получится так, что последователи тоже захотят заработать деньги. А денег на всех не хватит, даже если захотеть. И делиться со всеми особо не хочется. Кроме тех, кто состоит в их структуре.

  Напоследок хотелось бы отметить, что эта вся псевдо оппозиция является дешевой пародией французского журнала «Шарли Эбдо». Сторонник пытаются сделать такую красочную иллюстрацию карикатур, которую делает издание. Но, все это выглядит так, как будто школьник научился пользоваться фотошопом.

 

Подробнее ...

ТАҲЛИЛИ МУҚОИСАВИИ ДИНӢ ВА ИЛМИИ ИФРОТГАРОӢ

Дар замони муосир, ки пур аз мушкилот, ихтилофу зиддиятҳост, роҷеъ ба афзудан ва густариши экстремизм, фундаментализм, терроризм ва дигар зуҳуроту амалҳои номатлубу хатарафзо зиёд ҳарф мезананд ва менависанд. Маънои аслии «экстремизм» чист ва он чӣ гуна падида аст? Экстремизм–(аз калимаи франсузии «ехtrеmismе» ва лотинии «eхtrеmus») гирифта шуда, маънои аслиаш ифротгароӣ, тундравӣ, фикру андешаҳо ва амалҳои тундравона, аз ҳад гузаштан, аз андоза гузаштан аст.
Экстремист шахсест, ки дар фаъолияти худ ҷонибдори амалҳои якравию тундравӣ аст. Ин амалу зуҳурот метавонад, дар тамоми соҳаҳои фаъолияти инсон - дар дин, сиёсат, идеология, илм ва ҳатто дар варзиш низ ба миён ояд. Дар Паёми Асосогузори сулҳу ваҳдати миллӣ, Пешвои миллат Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон Эмомалӣ Раҳмон ба Маҷлиси Олии Ҷумҳурии Тоҷикистон аз 26 апрели соли 2013 чунин таъкид шудааст: «Мутаассифона, дар олами ислом равияҳое низ арзи вуҷуд кардаанд, ки баъзе амалҳояшон ба фитнакориву тафриқаандозӣ равона гардидаанд. Ин ба моҳияти дини мубини ислом мухолиф аст ва ба он иснод меорад».
Имруз шахсоне, ба ҳизбу ҳаракатҳо ва созмонҳое даст мезананд, ки мақсаду мароми андеша, афкор ва нақшаҳои худро бо ҳар усул ва ҳатто, бо амалҳои тундравона амалӣ месозанд. Ба ақидаи аксари муҳаққиқон, сиёсатшиносон, рўзноманигорон экстремизм бештар аз ҳама дар соҳаи дин дучор меояд ва ин падида дар тамоми гўшаву канори сайёраи мо ба амал меояд.
Сабабу решаҳои он дар чист ва омилу ангезаҳои он кадомҳоянд? Ба савол ҷавоби мушаххас додан душвор аст. Ба ҳар ҳол баъзе сабабҳо, решаҳо, омилҳо ва ангезаҳои асосӣ ва умумии онро номбар кардан мумкин аст:
Якум, афзудан ва густариши ҳисси итминон ба фардо (ҳисси нобоварӣ, парешонӣ аз зиндагӣ). Файласуфи машҳури англис Антони Гидденс навишта буд, ки «мо акнун дар асри (замони) хатару таваккал (риск) зиндагӣ дорем».
Дуюм, ҷараёни бошиддати ҷаҳонишавӣ (глобализатсия) олами моро тағйир медиҳад, тамаддун, фарҳанг, анъана, урфу одат, дину мазҳаб ва суннатҳои анъанавиро заиф месозад ва ҳатто, тамоман аз байн мебарад. Натиҷаи он на ҳама вақт мусбату дилхоҳ аст ва ин падида эҳсоси нотавонӣ, заифӣ, маъюсӣ ва дар бисёр маврид танаффур (нафрат), эътироз ва муқобилиятро ба миён меорад. Ин омил метавонад, боиси бегонагӣ ва ҷудоӣ аз раванди ягонагӣ, ҳамкорӣ, ҳамзистӣ, таҳаммулпазирӣ гардад.
Сеюм, омиле, ки бештар дар ҷаҳони ислом, дар байни мусулмонон роиҷ аст - ин эҳсоси беадолатӣ нисбат ба ислом ва пайравони он аст.
Аксари мусулмонони олам чунин мешуморанд, ки нисбат ба онҳо мамолики Ғарб сиёсати–дурўя, меъёру стандартҳоро ба кор мебаранд. Мутаассифона аксари онҳое, ки бо асли аркони ислом, таърих, фарҳанг, аҳком, фалсафа ва ахлоқи ислом ошно нестанд, чунин меҳисобанд, ки ба ислом хислати ситезу тундравӣ, таҷовузгароӣ, бадқасдӣ, ғайритаҳаммулпазирӣ хос аст. Ин андешаи мутлақо ғалат аст. Зеро «Қуръон», ҳадис, тамоми аҳкому аркони ислом ва фалсафаю ахлоқи он бар пояи адолат, баробарӣ, бародарӣ, озодӣ, амният бунёд ёфта, зарурияти сулҳ, ризоият, таҳаммул, оромӣ, амният, адолатро бо тамоми зуҳуроти он дар тамоми ҷабҳаҳои зиндагӣ таъкид ва фармудааст. Ислом дини сулҳу салоҳ ва бародарист, на барқасдиву бетаҳаммулӣ.
Нахустин баҳсу мунозираҳо миёни мутафаккирон, диншиносон ва баъзе уламои хуруфотпараст ва тундрави дин ҳанўз дар дунёи қадим ба миён омада, мактабу равияҳои гуногуни диншиносӣ, андешаву афкор ва осори диншиносони Ғарбу Шарқ равшангари ин гуфтаҳост. Сиёсати динии давлати абадқудрати шўравӣ, ки замоне ҷумҳурии мо низ як ҷузъи таркибии он буд, бар пояи атеизм ва ҷаҳонбинии атеистӣ асос ёфта буд. Таъбири (тезиси) машҳури К.Маркс «Дин барои мардум афюн аст» шиор ва моҳияту мақсади муносибат ба дин қарор дода шуда буд.
Бо мақсади татбиқи ин сиёсат муборизаи густурдаву оштинопазир алайҳи дин ва ҳар гуна эътиқоди диниро тақозо мекард, ҷиҳати аз байн бурдани ба истилоҳ «боқимондаҳои динӣ, кўҳнапарастӣ, хурофот» аз шуури мардум зудудани ҳар гуна андешаи динӣ, аз ҷомеа решакан кардани дин тадбирҳои гуногун андешида, амалӣ карда мешуд. Аммо мубориза алайҳи дин ва эътиқоди динӣ, динситезӣ дар аксари мавридҳо натиҷаи баръакс медод ва вокунишро бармеангехт. Мардум аз рўи фитрати азалии хеш то ҷое метавонист, муқовимат мекард, пинҳонӣ амал мекард ва ҳатто, дар баъзе мавридҳо ба амалҳои ифротӣ, тундравӣ даст мезад.
Таърихи афкору андешаи инсонӣ исбот менамояд, ки илму дониш ҳеч вақт душмани дину имон набуда, балки бар зидди хурофот, кўҳнапарастӣ, бофтаҳои баъзе диндорони бесаводу чаласавод буд. Ягон мутафаккир ё донишманди асили замони гузашта ва муосир низ бар зидди дин набаромадааст, балки хурофот, нодонӣ, ҷаҳолатро зери интиқод қарор додааст.
Донишманди маъруф Герберт Спенсер (Ҳерберт Испенсер) дар рисолаи хеш, ки ба мавзўи тарбия бахшидааст, чунин мегўяд: «Дониш бо хурофот сари адоват ва ситез дорад, вале бо дин душманӣ ва ситез надорад. Дар бисёре аз улуми табиии роиҷ дар асри мо руҳи динситезӣ вуҷуд дорад. Аммо дониши саҳеҳ ва дуруст ва дар сатҳи маълумоти фаротар рафта ва дар ҷарфноӣ ва умуқи ҳақоиқ (ҳақиқат) нишастааст, аз ин моҳияти динситезӣ барканор аст».
Замоне, ки давлати абадқудрати Иттиҳоди Шўравӣ вуҷуд дошт, мубориза миёни ду гурўҳи давлатҳо, ду идеология - лагери сотсиализм, ки ҷонибдори идеологияи коммунистӣ буданд ва дар раъси онҳо қарор дошт ва давлатҳои капиталистӣ бо сардории ИМА, ки худро чун кишварҳои демократӣ ва озод муаррифӣ менамоянд, муборизаи шадид, «ҷанги сард» идома дошт.
Пас аз суқути ИҶШС ва пош хўрдани иттиҳоди (лагери) сотсиалистӣ мубориза шакли дигар ро касб намуд. Рақобати абарқудратҳо, кўшиш барои соҳиб шудан ба нуфуз ба ин ё он минтақаи олам, захираву сарватҳои табиӣ, энергетикӣ, ба даст овардани мавқеи афзалиятноки стратегӣ, ҳарбӣ ва ғайра торафт шиддат мегирад.
Дар аксари мавридҳо онҳо мекўшанд, ки миёни ду динҳои бузурги ҷаҳонӣ – ислом ва масеҳият душманӣ ва зиддият барангезанд. Онҳо, чи тавре ки дар аввали сўҳбат ишора рафт, ислом ва пайравони онро ҳамчун ҷангҷўю таҷовузкор, ифротгар, бадкину ситезаҷў муаррифӣ намуда, фарҳангу тамаддун, дин ва дигар арзишҳои Ғарбро таърифу тавсиф ва намунаи ибрат мешуморанд ва онро ба гардани дигарон бо зўрӣ бор кардан мехоҳанд.
Яке аз омилҳои тезу тунд шудани муносибати баъзе кишварҳои мусулмонӣ бо давлатҳои Ғарб маҳз ҳамин сиёсати риёкорона, муғризона, дурўягӣ ва мунофиқона аст, ки он боиси пайдо шудан ва густариши мухолифат байни пайравони дини ислом ва масеҳият, тамаддуни Шарқу Ғарб ва дар айни замон тавлиди ҷараёнҳои тундрав (экстремистӣ) дар дину мазҳабҳои ҳам Ғарб ва ҳам Шарқ аст.
Мутаассифона, дар тўли чанд соли охир дар баъзе кишварҳои Ғарб амалҳое ба вуқўъ омаданд, ки боиси қаҳру ғазаби мусулмонони олам гардид. Мисол, нашри романи таҳрибкорона, таҳрифкоронаи Салмони Рушдӣ, сўзондани китоби «Қуръон» аз ҷониби роҳиби бадкеши масеҳӣ Тери Ҷонсони амрикоӣ, амали нобакоронаи карикатуристи Дания Курт Вастергаард, ки расм-карикатураи хаёлии Пайғамбари ислом Муҳаммад (С)-ро дар солгарди амалиёти терористии Ню-Йорк дар шакли бомба офарид, боиси нафрат ва маҳкуми мусулмонон ва шахсони солимфикри ҷаҳон гардид. Сўзонидани намоишкоронаи китоби муқаддаси мусулмонон «Қуръон» дар Амрико ва дигар амалҳои зишти исломситезии Ғарб вокуниши аксар кишварҳои мусулмонӣ ва ҷаҳони мутамаддинро ба вуҷуд овард.
Ин амали зиштро муншии Созмони Милали Муттаҳид Пан Ги Мун шадидан маҳкум намуда, таъкид намуд, ки «чунин аъмол зидди кўшишҳои СММ ва дигар созмонҳои ҷаҳонӣ дар роҳи муваффақ шудан ба таҳаммулпазирӣ ва эҳтироми фарҳангу адёни ҷаҳонӣ аст. Рафтори номақбули чанд нафар бадкеш набояд мухолифатро байни динҳо эҷод кунад».
Баъди суқути давлати абадқудрати шўравӣ ва ба вуҷуд омадани давлатҳои соҳибихтиёр, аз байн рафтани идеологияи ҳукмрони атеистӣ муносибат ба дину диндорӣ дар ҷумҳуриҳои тозаистиқлоли собиқ шўравӣ, аз ҷумла дар Тоҷикистон низ комилан тағйир ёфт. Акнун мардум ба мероси гузаштагони худ ва анъанаҳои диниашон таваҷҷўҳи хоса зоҳир менамуданд ва эътибори махсус медоданд.
Созмону ниҳодҳои динӣ ва ҳизбу ҳаракатҳои дорои тамоюли динидошта хеле фаъол ва зиёд гардида, ба ҳаёти сиёсӣ – иҷтимоӣ ва маънавӣ бештар таъсир мерасонданд. Дар мамлакат фазои озоди андешаи динӣ дар заминаи асли конститутсонии гуногунандешии сиёсӣ ва мафкуравӣ ташаккул ёфт.
Гуногунандешӣ ва таҳаммулпазирӣ таҳкурсии ғоявии ҳамзистии эътиқоди динии шаҳрвандони кишвар гардид. Сиёсати давлат бар зидди дин нигаронида нашуда, баръакс ба ҳимоя нигаҳдории фарҳанги миллӣ ва дин ба ҳайси як рукни муҳими сиёсати фарҳангӣ ва иҷтимоӣ нигаронида шуд. Барои мусалмонони кишвар, ки аксарияти мутлақи сокинони ҷумҳурии моро ташкил медиҳанд, тамоми шароитҳои мусоид фароҳам оварда шуд, то ниёзҳои эътиқодии худро ба таври озод амалӣ созанд. Дар натиҷаи тағйири муносибати давлат ба дин ва созмонҳои динӣ, ташаккул ёфтани вазъи нави динии ҷумҳурӣ сатҳи диндории мардум якбора боло рафт.
Хулоса ин ки ба мо лозим аст, кушиш ба харҷ диҳем, фарҳанги динию миллиамонро боло бардорем. Ба ҷомеа билхусус ҷавононамон фаҳмонда тавониста бошем, ки бо тақлидҳои кур-курона дунболи гурӯҳҳои ифротӣ нараванд.
Вазъияти фазои динии ватанамон ба ҳамагон маълум, ки давлат ва мардуми шарифи Тоҷикистон ҳама мусулмон буда, ба муқаддасоти динӣ ва дастуроти шариати Ислом эҳтиром мегузоранд.
Бо ташаббуси Президенти Тоҷикистон китобҳои фаровони динӣ ба забони тоҷикӣ ва хати кириллӣ тарҷума шуда, дар дастраси мардуми мусулмони кишвар қарор дода шуд. Аз ҷумла тарҷумаи Қуръони Карим ба теъдоди хеле зиёд таҳия шуда, ба таври ройгон пешкаши мардуми мусулмони Тоҷикистон карда шуд.
Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон дар минбари СММ оид ба покии дини муқаддаси Ислом суханронӣ намуда, нисбат додани тероризм ва экстремизм (ифротгароӣ) ба ин дини муқаддасро бо қотеият рад намудааст.
Имрӯз, дар раванди ҷаҳонишавӣ муқобила ба густариши ақидаву афкори гуногуни бегона бидуни мавҷудияти ақидаи устувор ва мантиқан пурзӯр дар кадом соҳае, ки набошад, ғайриимкон аст.
Бинобар ин, ягона роҳ барои хунсо намудани зуҳури ҳар гуна гурӯҳу ҳаракатҳои тундгаро ва ифротӣ, махсусан дар заминаи ақидаҳои динӣ, пеш аз ҳама, мусоидат ба боло бурдани сатҳи донишҳои дунявию илмӣ ва ҳамчунин донишҳои динӣ дар чаҳорчӯбаи мазҳаби суннатии мо-ҳанафия мебошад.
Ҷилавгирӣ кардан аз ифроту тафрит яке аз омилҳои муҳими ҳифзи ваҳдати миллӣ, суботи ҷомеа ва рушди давлати миллӣ мебошад.
Бо боварии комил аз минбари баланд гуфта метавонем, ки ҷавонони боғайрат, далер ва сулҳхоҳи тоҷик иродаи матин дошта, на танҳо барои вусъатёбӣ, балки роҳ ёфтани терроризм ва ифротгароӣ дар марзу буми Ватани азизи худ бо ҳар роҳу усул, яъне ҳам амалӣ ва ҳам маънавӣ мубориза хоҳанд бурд.
Зеро ақидаҳо, андешаҳо, пешниҳодҳое, ки тавассути рӯзномаву маҷаллаҳо, барномаҳои телевизиниву радио, конфронсу мизҳои мудаввар, вохӯрӣ бо намояндагони мақомотҳо ва дар пайравии онҳо дарсҳои кушоди тарбиявии устодон бахшида ба мубориза алайҳи терроризм ва ифротгароӣ дар ин самт нақши муҳимро бозидааст.


Расул Абдулқодиров, Номзади илми фалсафа,

 

Подробнее ...

Ещё одно доказательство двуличия Кабири

Недавно лидер запрещенной в Таджикистане ПИВТ, Мухиддин Кабири, заявил о новой идее «национального договора», которая, по его мнению, должна объединять «прогрессивные оппозиционные силы» и даже «конструктивную часть правящих элит». Идея только анонсирована, и судя по заявлению автора, станет «ядром новой политической доктрины ПИВТ и всей оппозиции». Естественно, саму доктрину, еще никто не видел. Чтобы не быть объектом применения крылатой фразы «не читал, но осуждаю», постараемся поразмыслить только на счет ее серьезности и актуальности. Как уже отмечали ранее, доктрины или другие формҷ воплощения этой идеи нет, и пожалуй, рановато об этом говорить. Но интерес заключается в авторской идеи, точнее в политической силе, стоящей за ним, а так, в последнее время такие идеи появляются с завидным постоянством. Итак, разбираем интервью Кабири «Независимой газете».
Первый примечательный момент в материале - это оценка деятельности президента Узбекистана Шавката Мирзиева со стороны Мухиддина Кабири. На Мирзиева «теперь» (обязательно «теперь», мы позже вернемся к этому моменту) Кабири смотрит не иначе как на «реформатора» и как на «надежду всей Центральной Азии». Безусловно, президент Узбекистана после избрания стал ньюсмейкером номер один, и до сих пор, в сети часто появляются его громкие заявления, привлекающего к себе внимания. То он объявляет «ворами» определенный круг чиновников, то запрещает что-то, то наоборот - разрешает. Конечно, это подкупает простой народ, наш менталитет так уж устроен, мы получаем определенное удовольствие, когда снимают какого –нибудь высокопоставленного чиновника, а если его посадят, то нашей радости не будет предела. Также с олигархами и значимыми бизнесменами, мы абсолютно уверены что, они нажили свое состояния нечестным путем. Да, пусть будет так, пусть чиновник проворовался, а олигарх нажил свое богатство обманом. Но, сперва должно быть расследование, потом суд. И только суд вправе объявить гражданина вором, коррупционером и т.д. Иногда суд может отпустить подсудимого из–за недостаточного количества доказательств. Это в нормальной демократической стране. А разве можно допустить что, узбекский суд пойдет против президента? Так что, оценку деятельности Мирзияеву пока рано давать, нужно хотя бы несколько лет. Время покажет, что будет с демократией в этой стране.
С простого народа спрос небольшой, но вот Кабири - совсем другое дело. Человек живет в лоне демократии, пользуется благами демократических государств. Не уж-то он не знает основополагающих принципов демократических государств? Да, хорошая «надежда» для всех, тут уж ничего не скажешь. Можно допустить что, он все это понимает, но в данное время ему выгодно петь дифирамбы президенту соседнего государства:
-Рискну предположить, что Мирзиеев будет взаимодействовать не только с правительствами центрально-азиатских республик, но и прогрессивными реформистскими силами в регионе, в том числе с теми, которые считаются оппозиционными, - заявляет Кабири.
То есть, другими словами, Кабири предполагает что, Мирзиеев может вмешиваться во внутренние дела других государств. А где же здесь патриотизм Кабири? Только у нас наладились нормальные добрососедские отношения, а он уже говорит о возможности взаимодействия с представителем партии, признанной террористической и экстремисткой в Таджикистане. Все отговорки типа «данное предположение касается не только ПИВТ» не принимаются. Все прекрасно понимают, о ком идет речь.
Чуть выше я обещал вернуться к наречию «теперь». Самое время вставить вырезку из интервью Мухиддина Кабири ИА Азия Плюс (Подробнее: https://news.tj/ru/news/tajikistan/politics/20130803/164586), от 3 августа 2013 года:
Озоди: Вы часто ездите в Москву. Ваши оппоненты уверены, что вы хотите заручиться поддержкой Москвы. Это правда?
Кабири: …Наша рабская природа вынуждает верить в то, что наша судьба может решаться в других местах.…Наша позиция в вопросах поездок за рубеж такова: судьба Таджикистана будет решаться в Душанбе, ни в Москве или Тегеране, ни в Вашингтоне или Ташкенте».
Это было в 2013 году. А вот еще с недавнего интервью:
«Пользуясь случаем, хочу поблагодарить российское руководство за конструктивную позицию в отношении нашей партии: в России ПИВТ не признается экстремистской организацией, хотя этого очень бы хотелось президенту Рахмону».
А как же «наша судьба, которая решается только в Душанбе»? «Ни в Москве…ни в Ташкенте».
Да, в России ПИВТ не признали как террористическую и экстремистскую организацию. Но где гарантия того что, после приезда в Россию, лидер ПИВТа не окажется в душанбинском СИЗО?
Если вернуться к идее объединение оппозиционных сил, стоило бы напомнить, что совсем недавно объявленная идея «Конгресс конструктивных сил» с треском провалился. Из Конгресса вышли все, осталась, наверное, только ПИВТ. Вероятность провала новой идеи очень высока. Здесь роли играют множество факторов, например, авторитаризм самого Кабири. Далеко не секрет что, внутри ПИВТ всегда авторитет Кабири был неоспорим. Решения ПИВТ всегда были решениями Кабири, политику партии определял единолично Кабири. Но вот авторитет Кабири, не признали ни группа 24, ни Додожон Атовулло. Более того, судя по заявлениям последних, вряд ли, в обозримом будущем стоит ожидать потепления в их отношениях. Вероятно, дело еще в порядочности Кабири как политика. Любой порядочный политик на его месте давно бы подал в отставку. Ведь именно под его руководством ПИВТ признали террористический и экстремисткой. Высокопоставленные европейские (и не только) политики подавали в отставку по разным причинам. Даже по причине опоздание на заседания. А в данном случае политик поставил вне закона целую политическую партию. Не помню, чтобы он хоть извинился за это.
Еще один важный фактор, определяющий несостоятельность идеи объединение оппозиционных сил под крылом террористический и экстремистический ПИВТ, - это радикальность этого политического объединения. Что бы там ни говорили, как бы ни заявляли, что ПИВТ придерживается демократического направления, само название и история ее появления говорит об ее идеологической направленности. Плох тот солдат, который не мечтает быть генералом, плоха та исламская партия, которая не мечтает создать исламское государство. А все заявления Кабири о светском демократическом обществе, никак невозможно спроецировать на исламскую партию, тем более на исламское государство. Здесь же добавим, вполне возможно, что террористическая и эксремистская огранизация ПИВТ стала или станет дополнительным рычагом давления на Душанбе в руках Москвы и Ташкента, но, не более того. Все понимают, что одного исламского государство в регионе с ее проблемами более чем достаточно.
В интервью Кабири НГ есть еще интересный момент:
«Мы заканчиваем перестройку нашей деятельности и уже начали работу с соотечественниками, где бы они не находились, восстановив старые и наладив новые связи и контакты. Несмотря ни на что, надо быть ближе к людям, тем более, что современные средства коммуникации это позволяют».
То есть ставим под удар соотечественников, «где бы они не находились, восстановив старые и наладив новые связи и контакты», так как ПИВТ признана террористической и экстремистичейской организацией и её деятельность запрещена? Разве Мухиддин Кабири не понимает что, любая связь с ПИВТ - это уже уголовно наказуемое преступление?
- Наша задача - не в том, чтобы доказать людям, что мы еще существуем. Это несерьезно для политической партии. Политическая партия должна ставить перед собой конкретные задачи. У нас такая задача есть - добиться освобождения членов нашей партии. Программа максимум - добиться построения свободного демократического общества в Таджикистане, - говорил Кабири во время интервью корреспонденту «Настоящего времени» ровно два года назад.
Похоже, Кабири через два года напрочь забыл про своих осужденных сопартийцев, теперь ему нужны новые члены, подойдут и старые, но только на свободе.
А все остальное, как новая идея о «национальном договоре», или «построение демократического общество в Таджикистане», это все как раз наоборот - доказательство того что они существуют. Просто существуют.

Расул Абдулкадиров

Подробнее ...

Cуханронии Вазири давлатии корҳои хориҷии Ҳиндустон Шри М. Ҷ. Акбар дар Конфронси байналмилалии сатҳи баланд оид ба муоқовимат бо терроризм ва ифротгароии хушунатомез

4 майи соли 2018, ш. Душанбе

Ҷаноби Сироҷидин Аслов,

Вазири корҳои хориҷии Ҷумҳурии Тоҷикистон

Ҷанобон,

Муҳтарам ҳамкасбон,

Иҷозат фармоед ба Ҳукумати Тоҷикистон, Созмони Милали Муттаҳид, Созмони амният ва ҳамкорӣ дар Аврупо ва Иттиҳоди Аврупо барои ташкили конфронси мазкур изҳори миннатдорӣ намоям. Афзоиши таҳдиди ин вирус ба ҳаёт ва арзишҳои мо чунон аст, ки ин ҷамъомад қариб дар тамоми ҷаҳон муҳим маҳсуб мешавад. Тоҷикистон бомуваффақона мубориза бурд, ғалаба кард ва мавҷи терроризмро барҳам дод ва ин корро дар даврае, ки яке аз даҳсолаҳои хатарноктарин мешуморам, ба анҷом расонид.

Ин даврае буд, ки манфиатҳои пурқувват, ки аксар вақт аз ҷониби давлат пуштибонӣ меёфтанд, барои омӯзишҳо ва гурӯҳҳое ба монанди «Толибон», «Ал-Қоида» ва филиалҳо, барои паҳн кардани бесарусомонӣ дар минтақаҳои мавриди ҳадаф сафарбар карда мешуданд. Тоҷикистон, ки бо чолиши худ рӯ ба рӯ шуда буд, ба ном Иттиҳоди мухолифини тоҷик, ки миёни он ҳизби наҳзат буд, истило кард. Мо бояд маънои ин дастовардро эътироф ва дарк намоем. Ҳамин тариқ Тоҷикистон пеши роҳи сироятёбиеро, ки метавонист тамоми Осиёи Марказиро мубтало карда, бо шарикони идеологӣ то баҳри Каспию Сиёҳ ва Левантеву Ироқ мепайваст, гирифт.  Ман нозукписанд нестам. Таърих моро сабақи ҷиддӣ меомӯзад: вақте ки ягон чизе ғалат меравад метавонад аз назорат барояд.

Мо бояд Президент Эмомалӣ Раҳмон, қудрати қувваҳои амниятии ӯ ва рӯҳияи мардуми тоҷикро барои роҳ надодан ба табдилёбии чолиши хатарнок ба фоҷиаи идоранашаванда, ки талафоти зиёд диданд, табрик намоем.

Дар баробари ин, мо бояд эътироф намоем, ки гарчанде ду даҳсола қабл дар ҷанги бузург ғалаба ба даст омада бошад, он ҳоло ҳам ба охир нарасидааст. Гурӯҳҳои нав дар пешоҳанг пайдо шуданд. Гирдбоди ин муноқишаи ҷаҳонӣ Афғонистон, ки мардуми он ҳамарӯза далерии қаҳрамонона дар воқеаи баъди ҳодисаҳои доимӣ нишон медиҳанд, ки чӣ гуна онҳо бо душмане, ки аз ҷониби роҳбаронашон дастгирӣ ва паноҳгоҳ меёбанд, дар муборизаҳои беамон мубориза мебаранд, боқӣ мемонад. Дунё бояд касонеро ҷонибдорӣ намояд, ки бо хуни худ онро муҳофизат мекунанд.

Ҷанги дарозмуддатро бар зидди терроризм мебояд дар се ҷанба бурд. Ҷанбаи якум шиносоӣ; дар майдони ҷанг, ман метавонам бо итминон илова намоям, ки хадамоти амният ва иктишофии ҳар як ҳукумати ҳуқуқбунёд дар ин самт ба ҳадди қобилияташон сафарбар шудаанд.

Ҷанбаи дуюм нозуктар аст. Ин майдони ҷанг дар шуур аст, ки дар он тухми ифротгаро шудан бо инкори зиёд аз ҷониби шахсони ба гумроҳӣ оваранда, ки худро ҳамчун роҳбар мешуморанд, кошта мешавад. Мо бояд ба ин ҷонибдорони миссияҳои худкушӣ ва ҳимоятгарони бесарусомонӣ бо далерии эътиқодамон ҷавоб диҳем. Канорагирӣ, гузашт ва ҳатто овози паст танҳо терроризмро бардурӯғ сафед мекунанд. Иҷозат фармоед бори дигар аз таҷрибаи мизбононамон, ки дар фикру рафтори худ равшании намунавӣ нишон доданд, мисол орам.

Тоҷикистон ҳизби наҳзатро бидуни шарту шарои ҳамчун ташкилоти террористӣ манъ кард. Иҷозат диҳед, ин қарорро ба вокуниши диалектикӣ миқёсӣ намоям. Идеологияҳои ин ҳизб зери мафҳуми «наҳзат» чӣ маъно доранд? Чун мусулмон манн ба таваллуди Ислом бовар дорам, зеро ки таваллуд аз Худованд омадааст. Ин наҳзати қалбакӣ — кори одамони гумроҳ  аст. Худованд Исломро қосиди сулҳ офаридааст. Ин одамони бадгумонанд, ки Исломро ба воситаи асбоби ҷанг табдил додаанд. Худованд Исломро ба эътимоди плюрализм табдил дод: Қуръони Карим мефармояд: «Лакум диникум вал ядим» (Имони Шумо барои Шумо ва имони ман барои ман). Роҳбарони гумроҳи наҳзатӣ имонро ба зулми одамони дигар дину эътиқод табдил додаанд.

Ҷанбаи сеюм иқтисодӣ аст. Кӯшиши марказии ҷавонон дар асри 21 неӯуаҳволии баробар мебошад. Агар баробарии иқтисодӣ набошад, бояд ҳадди ақал адолати иқтисодӣ бошад. Ин ҷавоби дақиқ ба радикализатсия аст; дар суханони сарвазир Нарендра Модӣ мухтасар ифода шудааст: «Саб ки саас, саб ка викаас» (Якҷо мемонем ва якҷо рушд мекунем) Ин фалсафа ба сиёсати хориҷии мо низ дахл дорад. Мо бо терроризм дар Афғонистон бо тамоми роҳҳо мубориза мебарем, вале асоситарини онҳо ба рушди инсоният нигаронидашуда мебоашад. Кумаки мо ба Афғонистон беш аз 3 миллиард долларро ташкил медиҳад ва ҳоло 116 лоиҳаи нав дар 31 музофотро дарбар мегирад.

Роҳҳои кӯтоҳ вуҷуд надоранд. Терористҳо ва сарпарастони онҳо бо роҳи фиреб одамони аз ҷиҳати иқтисодӣ заифро ба фабрикаи худкушии худ ҷалб мекунанд, чи гунае, ки ман дар эссей ҳамчун «хаёлпарастии таназзул» тавсиф намудам.

Мо дар Ҳиндустон тавассути рӯҳияи фарҳанги муштаракамон ва пайравии пойдори баробарии эътиқод ва имкониятҳои баробари иқтисодӣ бо таҳдидҳои радикализатсия рӯбарӯ мешавем. Дар Ҳиндустон ҳар субҳ бо азон оғоз меёбад, баъдан зангӯлаи маъбади мандир, хониши Гурӯ Грант Соҳиб дар Гурдвара ва рӯзи якшанбе зангӯдаҳои маъбадҳо садо медиҳанд.

Дӯстон мо ба он хотир ин ҷо ҷамъ омадаем, ки ҳаёт ва тамаддунамонро муттаҳид ва муҳофизат намоем. Мо бояд на танҳо душманони алоҳида, балки ҳамаи системаҳои дастгирии онро ошкор созем. Мо бояд ба саволҳои ошкоро ҷавобҳои дуруст дошта бошем. Террор аз куҷо маблағгузорӣ карда мешавад? Мо бояд маблағи гардши маводи мухаддирро назорат кунем. Иқдомҳое, ки алҳол аз ҷониби Гурӯҳи мақсадногк оид ба амалиёти (FATF) амалӣ мешаванд, қобили қабуланд ва мо дар муборизаамон бар зидди маблағгузории терроризм устувор хоҳем буд. Мо бояд барои нест кардани терроризми фаросарҳадӣ ҳамкорӣ намоем; дар ҳақиқат, террористон ба давлати миллӣ ва миллат бовар надоранд. Онҳо ба фазое, ки бар эътимод асос ёфтааст, бовар доранд.

Имрӯз мо дар марзҳои инсондӯстӣ нишастаем. Ваҳшиҳо паси дар истодаанд.

Ташаккур.

http://indianembassytj.com/index.php?itfpage=newsevent&itemid=70

 

Подробнее ...

ПИВТ – партия заговорщиков и сторонников антиконституционных действий

Все террористические организации, в том числе террористическо-экстремистская организация Партия исламского возрождения Таджикистана, деятельность которой в Республике Таджикистан запрещена решением Верховного суда, ведут нелегальную деятельность.
Причина ухода в подполье – это сокрытие своих намерений, введение в заблуждение окружающих.
По признанию руководства этой партии, её активисты еще в 70-е годы прошлого века обсуждали вопрос прихода к власти и превращения светского государства в сугубо религиозную страну. После решения внутренних распрей эта партия стала парламентской. Но за неимением возможности прийти к власти демократическим путем она, в конце концов, раскрыла свои истинные цели и намерения. Последним шансом пивтовцев был государственный переворот, но они потерпели крах. Можно сказать, что сценарий некоторых зарубежных стран по организации переворота в Таджикистане не нашел почвы для осуществления.
К сожалению, этот урок не стал назиданием для некоторых политиканов-демагогов, находящихся по сей день в бегах.
Может показаться, что в своей информационной войне с народом Таджикистана они не одни, такие радикальные организации и движения, как «Группа 24», «Хизб-ут-тахрир», «Ваххобия», «Салафия» и им подобные всеми силами пытаются очернить и полить грязью наш народ. Среди них одно из важных мест отводится идеологу Саидюнусу Истаравшани. Он от имени Ислама и его священных ценностей выдвигает такие лозунги, что диву даешься. Говорить о правах человека, человеческом достоинстве и интересах общества имеет право лишь тот, кто сам представляет собой образец доброты и чести.
Настораживает то, что в некоторых западных странах прислушиваются к бредням приспешников Кабири и «Группы 24», которые утверждают, что в Таджикистане религия находится в бедственном положении, и никакие религиозные свободы не соблюдаются. Некоторые международные организации приглашают их на какие-то сомнительные сборища и предоставляют им трибуны.
Активисты ПИВТ всячески хотели использовать религию как орудие в своей борьбе за власть, как тому учили их зарубежные покровители. Мировое сообщество было в недоумении от того, что после объявления в Таджикистане ПИВТ экстремистско-террористической организацией Кабири с почестью был принят в Иране, и его поддержал ряд крупных чиновников.
По сути, со дня появления этой партии на политической арене народ Таджикистана её не приветствовал, ибо из опыта зарубежных стран было известно, что там, где имеет место политизация религии, нет места миру и стабильности. Религия всегда должна оставаться чистой и незамутненной. Все постулаты Корана свидетельствуют о том, что религия призывает к единству и единомыслию.
Одним словом, создание партии от имени религии и использование ее в своих политических целях по сути своей это внесение противоборства в общество. Внесение раскола с целью достижения власти, авторитета и славы несёт с собой угрозу основам государства и нации.

Подробнее ...

Хатарҳои бемазҳаб

Дарди ихтилоф ва тафриқа ҷомеаи мусулмононро фаро гирифта, ки маншаи он амалкарди доиёне аст, ки бо номи ислом мусулмононро ба ҳамдигар душман сохта, бо гумроҳ сохтани ҷавонон аз масири воқеии аҳли суннат ва ҷамоат, бахусус таълимоти Имоми Аъзам, онҳоро барои мухолифат бо мусулмонон таълими динӣ медиҳанд. Дар ҳаққи чунин «даъватчиён» Паёмбари ислом фармудаанд: «Гурўҳе аз доиён бар дари ҷаҳаннам меистанд ва пайравонашонро ба дохили он меафкананд» (Ривояти Бухорӣ ва Муслим).
Имрўз дар ҷомеаи мусулмонӣ ҳар гуна ҳизбу ҳаракатҳое фаъолият мекунанд, ки дар байни мусулмонон тафриқа эҷод намуда, боиси парокандагӣ ва қафомондагии мусулмонон ва дар натиҷа, сар задани ихтилофоти мазҳабӣ мегарданд.
Чунин як равия дар асри дувоздаҳуми ҳиҷрӣ хуруҷ карда, худро «Ал-муваҳҳидун» номиданд. Таълимоти онҳо бо исломи аслӣ, ки аз чаҳор мазҳаби аҳли суннат ва ҷамоат маншаъ мегирифт, созгор набуд. Аз ин рў, мардум онҳоро «ваҳҳобӣ» ва баъдан «салафӣ» ном ниҳоданд.
Муассис ва идеологи салафия Муҳаммад ибни Абдулваҳҳоб мебошад, ки соли 1111 ҳиҷрии қамарӣ ба дунё омада, баъд аз омўзиши улуми исломӣ як қатор ақидаҳои худро паҳн намуд. Муҳаммад ибни Абдулваҳҳоб чаҳор мазҳаби аҳли суннат ва ҷамоатро мавриди интиқод қарор дода, бо онҳо дар масъалаҳои худошиносӣ, фиқҳ, усул, ақида ва тафсир мухолифат дошт. Ин буд, ки ақидаҳои ўро мардуми мусулмон қабул накарда, худашро аз Наҷд, Мадина, Кўфа, Баѓдод ва дигар шаҳрҳое, ки онҷо сукунат намуда, ақидаҳои худро паҳн менамуд, шармандавор ронданд.
Имрўз пайравони ў, идеологҳои салафӣ аз қабили Ибни Таймия, Носируддин Албонӣ, ал-Усаймин, Ибни Боз ва дигарон бар он назаранд, ки Худованд дорои чеҳра, ду даст, ангуштон буда, дар болои Арш истиво дорад, ба осмони дунё фуруд меояд ва амсоли ин, ки мутааллиқ ба оёти муташобеҳ мебошад.
Омили асосии ихтилофоти салафия бо мазҳабҳои чоргона ин эътироф накардани қиёс, урф, истеҳсон ва бидъат хондани анвои ибодот, ки бо далели возеҳ тасдиқ нашуда бошад. Аз ҷумла, салафия «ломазҳабият», яъне бемазҳабиро авло дониста, тақлид, тавассул-дархост аз Худо ба воситаи Паёмбар (с), тавассул ба воситаи некўкорон, зиёрати қабрҳо, табаррук ҷустан, яъне баракат гирифтан аз осори Паёмбар (с), таҷлили мавлуди Набӣ (с), зикр ва дуои баъд аз намоз ва дигар масъалаҳои муҳими диниро бидъат эълон намуда, инчунин дар масоили фиқҳӣ, мисли тарзи адои намоз бастани дастҳо, васеъ гузоштани пойҳо, гуфтани такбир, ишораи сабоба, намози таровеҳ тафовут доранд.
Гузашта аз ин, салафия мазҳаби ҳанафиро, ки мазҳаби аҷдодии мост, мавриди интиқод қарор дода, нисбати Имоми Аъзам носазо ҳам мегўянд. Масалан, Носируддин Албонӣ дар саҳифаи 548-и китоби «Мухтасари Саҳеҳи Муслим», дар ҳошияи ҳадиси 2060 мазҳаби ҳанафиро монанди аҳли инҷил мухолифи ислом медонад. Дар баъзе маврид бошад, Имоми Аъзам гумроҳ, бидъаткор ном бурда мешавад, ки чунин мисолҳо бисёранд.
Салафии имрўз, ваҳҳобии дирўз ва хавориҷи парерўз ҳама аз як сарчашмаи бидъат об мехўранд ва дар дарёи торики гумроҳӣ шиноваранд. Ҳадафашон барҳам задани сафи мусулмонон аст.
Барои беҳтар шинохтани симои воқеии салафиҳо чанд нишонаҳои онҳоро баён мекунам:
1.Такфири мардум, яъне ба осонӣ, ба иртикоби як гуноҳ мусулмонро ба куфр нисбат медиҳанд, зеро салафиҳо амалро ҷузъе аз имон медонанд. Ҳол он, ки Имоми Аъзам гўяндаи калимаи шаҳодатро мусулмон медонад ва ба ҳеҷ ваҷҳ ўро кофир гуфта намешавад. Имом Бухорӣ ривоят мекунад, ки Абдуллоҳ ибни Умар хавориҷро бадтарин афрод медонист ва мефармуд: Эшон оёти воридшуда дар шаъни куффорро ба муъминон итлоқ мекунанд.
2.Доимо барои гумроҳ кардани насли ҷавон дар талошанд, бахусус ҷавононе, ки сатҳи маърифати диниашон паст аст.
3.Нисбат ба Паёмбар (с) беадаб ва беҳурматанд. Бо салавот фиристодан, зиёрати оромгоҳ ва тавассул ба эшон – паноҳ бурдан ба Худо ба василаи Паёмбар (с) ... мухолифанд.
4.Пайваста бо аҳли суннат ва ҷамоат даргиранд ва эҷоди ихтилоф менамоянд.
5.Ҳамеша аз оёти муташобеҳ дам мезананд.
6.Таҷлили Мавлуди Паёмбар (с)-ро бидъат ва анҷомдиҳандаи онро мубтадеъ медонанд, ҳол он ки мавлуд сар то по салавоту дуруд аст.
7.Ба намоз дер меоянд ва баъд аз салом зуд хориҷ мешаванд, зеро салафия дуои баъди намоз, инчунин дуои дастҷамъонаро инкор мекунад.
8.Бо тасбеҳ зикр карданро қабул надоранд, аммо дар фурўхтани тасбеҳ моҳиранд.
9.Аз бархостан назди калонсолон ҳазар доранд.
10.Иҷтиноб аз зиёрати аҳли қубур. Хуллас, масъалаҳои зиёде мавҷуданд, ки хилофи таълимоти мазҳаби мо буда, дар онҳо тарѓиби бартарии салфия аз нигоҳи таълимоти динӣ, ҷудоиандозӣ ва беҳурматӣ мавҷуд мебошад.
Чунин ақидаҳо дар дили ҷавонони мо шакку тардид эҷод намуда, ба ин васила итминон ва бовариашонро нисбат ба мазҳаби Имом Абуҳанифа, ки аз зумраи тобеин ба шумор меравад, коста мегардонанд. Оё ягон мусулмон бовар мекунад, ки мазҳаби ҳанафӣ монанди Инҷил мухолифи ислом бошад?
Ин буд, ки имрўз баъзе ҷавонони фиребхўрда ва дунболаравӣ салафия дар баробари уламои ислом бисёр беадаб ва машѓули ихтилофу кинатўзӣ мебошанд.
Бемазҳабӣ ё бисёрмазҳабӣ, эҷоди ихтилофот, омилҳое мебошанд, ки боиси ба гурўҳҳо ҷудо шудани мусулмонон ва дар ин замина сар задани муноқишаҳо мегардад. Мисоли ин парокандагӣ ва муноқишаҳои ҳарбӣ, дар ниқоби ислом рехтани хуни ҳазорон мардуми бегуноҳ, вайронӣ ва фасоди давлат дар якчанд кишварҳои мусулмонӣ шуда метавонад. Маҳз ворид шудани ақидаи бегона сабаби асосии низоъҳои динӣ гардидааст.
Мардуми шарифи Тоҷикистон 1300 сол инҷониб пайрави мазҳби ҳанафӣ буда, таълимоти Имоми Аъзам аз хурдӣ ба кўдакон талқин карда мешаванд: Мазҳаб ба кӣ дорӣ? Ба Имоми Аъзам.
Чанд сол қабл пайравони салафия, ки аз асли мазҳаб огоҳ набуда, ба гуфтаҳои пешвоёни худ кўр-кўрона тақлид мекарданд, дар масҷиду маҳфилҳо худро аз ҷомеа ҷудо карда, ихтилоф эҷод намуданд, ходимони дин ва китобҳои муътабари мо-Чаҳоркитоб, Мухтасару-л-виқоя ва ѓайра, ҳатто тарзи намозонии моро мавриди интиқод қарор дода, худро аз дигарон авлотар медонистанд. Дар натиҷа кор то ҷое расид, ки мардум якдигарро дашному таҳқир менамуданд. Аз ин рў, бо ҳалномаи Суди олии Ҷумҳурии Тоҷикистон фаъолияти равияи салафия дар ҷумҳурӣ мамнуъ эълон гардид.
Бо вуҷуди ин, имрўз ҳам баъзе ҷавононро мебинем, ки аз ҷамоат худро ҷудо мекунанд, аз адои суннатҳои намоз саркашӣ мекунанд, баъд аз салом додан дуо накарда зуд аз масҷид фирор мекунанд, гўё ки аз қафас озод шуда бошанд. Умуман рафтору кирдори чунин «салафиҳо» сар то по хилоф аст, имоми масҷидро бад мебинанд, ходимони динро нодон мепиндоранд, худро аз дигарон афзал мешуморанд, гумон мекунанд, ки танҳо намозу ибодати онҳо мувофиқи суннат асту дигарон дар роҳи бидъатанд. Ҳол он, ки аксари онҳо аз таълимоти динӣ умуман огоҳӣ надоранд.
Паёмбар (с) дар мавриди амр ба маъруф ва наҳй аз мункар, яъне манъ намудани амали ашхоси бадхоҳ, ба мусулмонон тавсияҳои зиёде карда, мефармоянд: “Дин насиҳату ихлос ва тавсия ба некӣ аст”. Саҳобагон гуфтанд: “Ба чӣ касе?” Паёмбар (с) фармуданд: “Ихлосу насиҳат ба хотири Худо ва амал ба Китоб (Қуръон)ва дастури Паёмбар (с) ва итоат аз роҳбарон ва некӣ ба умуми мардуми мусулмон”. (Имом Бухорӣ, китоби “Ат-таърих”.
Фарзандонро насиҳат кунед, ҷавононро аз роҳи хато баргардонед, зеро Паёмбар (с) мефармоянд: “Ҳар яке аз шумо агар кори хилоферо дид, бояд онро бо дасти худ аз байн бибарад, агар натавонист, онро бо забону андарз аз байн бибарад ва агар натавонист, бо дил аз он безорӣ намояд, ки ин охирин ва заифтарин марҳилаи имон аст”. (Муслим, Аҳмад ва соҳибони Сунан).
Агар бинам, ки нобинову чоҳ аст,
Агар хомўш биншинам гуноҳ аст.

Маҳз Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ Пешвои миллат Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар вохўрӣ бо аҳли ҷомеа чунин таъкид намуданд:
«Рисолати таърихии дин ваҳдат ва суботи ҷомеа аст, на тафриқаандозӣ дар байни уммати мусулмон.
Мо бояд дини мубини исломро аз тафриқаангезӣ ва олудашавӣ бо ифротгароӣ ҳифз намоем, ҷавҳар ва чеҳраи ҳақиқии маънавию ахлоқӣ ва таҳаммулгароии онро ба мардум ва махсусан ба насли ҷавонамон нишон диҳем ва дар тарбияи ахлоқиву маънавии онҳо аз арзишҳои исломӣ истифода намоем».
Аз ин рў, мо бояд гуфтаҳои Сарвари давлатро ба ҷону дил қабул намуда, барои муттаҳидии халқу миллат, барои амнияти миллии кишвар, ояндаи дурахшони фарзандони худ саҳмгузор бошем.

Расул Абдулқодиров,

Номзади илми фалсафа, Узви Шӯрои ҷамъиятии Сафорати ҶТ дар ФР

Подробнее ...

МАКРИ ҲНИТ ВА ФОШ КАРДАНИ ОН


Ҳар ҳизбу созмон бо нияти ташаккул ва пешравии ҷомеаи шаҳрвандӣ, ҳамчунин хидмат ба Ватану миллат ва дар асоси садоқату посдории муқаддасоти миллӣ ташкил мешавад, вале дар асл созмондиҳандагони онҳо ба хотири ба даст овардани манфиатҳои хеш ва ба даст овардани ҳокимият дар сар орзуву ҳавасҳоеро мепарваранд. Бархе аз онҳо содиқона ба гуфтаҳояшон собит мемонанд ва қисмати дигари онҳо, ки ба дасти бегонагон идора ва маблағгузорӣ мешаванд, дар андак замон чеҳраи аслии онҳо кушода ва нияти шумашон бармало мегардад.
Вуҷуди ҳизби сиёсӣ дар ислом, аз ҷумлаи масъалаҳои баҳсталаби ҷомеаи мусулмоннишини дунё дар шароити имрўза шудааст. Қисмате аз донишмандон ба монанди Саид Қутб, Ҷамолуддини Афғонӣ, Абўаълои Мавдудӣ, Юсуфи Қарзовӣ, Мустафо Машҳур ва дигарон бар ин назар буданд, ки ислом бояд дорои ҳизби сиёсӣ бошад, то аз муқаддасоти дин пуштибонӣ намояд. Онҳо барои асоснок намудани андешаҳои худ ба ин оятҳои қуръонӣ истинод кардаанд: “Онҳо ҳизб (гурӯҳ)-и Худоянд. Огоҳ шав, ба дурустӣ, ки гурӯҳи Худо растагоронанд” (Муҷодала, 22 ва ғайра). Дар баробари онҳо назари оммаи донишмандони аҳли суннат дар он аст, ки ислом ба Ҳеҷ гуна ҳизб ва созмони сиёсӣ зарурат надорад ва ба оятҳои фаровон истинод овардаанд. Аз ҷумла: “Касоне, ки дини худро пароканда сохтанд ва гурӯҳ-гурӯҳ шуданд; Ҳар гурӯҳ ба он чи назди ўст, хурсанд аст” (Рум, 32 ва оятҳои дигар...).
Пас, дар ин ҷо ҷанбаи дигари масъаларо матраҳ карданием, ки он вобаста ба фаъолияти собиқ Ҳизби наҳзати исломии Тоҷикистон (ҲНИТ) мебошад. Саволе ба миён меояд, ки ин гурӯҳ дар тўли фаъолияти расмӣ дар ҷомеаи динии кишвар чӣ кореро анҷом дод? Бояд зикр кард, ки ин ҳизб дар фаъолияти хеш ҳеҷ гуна идеологияи дурнамо, мавқеи муайяне дар масъалаҳои миллӣ, илмию фарҳангӣ, иҷтимоию иқтисодӣ ва ғайра надошт. Оддитарин масъалаҳо аз қабили конфронсҳои илмӣ, шабҳои фарҳангӣ-эҷодӣ, вохӯриҳо бо чеҳраҳои илмию адабӣ ва фарҳангию сиёсии кишвар дар сатҳи бояду шояд намегузаштанд. Дар фаъолияти шахсии як зумра аз аъзои ҳизб риояи ахлоқи шоиста кам ба назар мерасид. Ва ҳамчунин пур кардани сафи аъзои ҳизбро аз шахсони холӣ аз донишу ахлоқ, ибодату маънавияти исломӣ ва ашхоси сиёсатзадаи тиҳимағз мақсад гузоштанд. Дар фаъолияти иҷтимоию иқтисодии ҲНИТ кори шоиставу боиста ва ба нафъи ҷомеа дида намешуд, то ҷое ки барномаи амалие ҳам вуҷуд надошт. Ин буд, ки марҳум Саид Абдуллои Нурӣ соли 2006 гуфта буд: “агар бо ҳамин ҳолате, ки ҳизб дорад, ба ќудрат расад, ҳам ҳизбро, ҳам исломро ва ҳам миллатро шарманда мекунад”. ҳақ ба ҷониби марҳум Нурӣ буд, ки дастпарвардаҳои худро аз дигарон хубтар мешинохт.
Ба ҳамагон маълум аст, ки ҷомеаи Тоҷикистон тўли садсолаҳо аз мазҳаби ҳанафӣ пайравӣ мекунад. Мазҳаби ҳанафӣ мардумро дар ин муддат ба таҳаммулгароӣ, ҳамзистӣ ва эҳтиром ба урфу одат ва арзишҳои миллӣ тарғибу ташвиқ менамуд. Дар ин сарзамин, дар маҷмӯъ ихтилофи мазҳабию эътиқодӣ ба назар намерасид. Аммо аз рӯзи ташкилёбии ҲНИТ дар Ҷумҳурии Тоҷикистон ихтилофоти эътиқодӣ бо ҳам тавъам (дугоник) арзи вуҷуд намуданд. Яъне, ҲНИТ бо омадани худ дар арсаи сиёсии кишвар ихтилофоти мазҳабиро низ бо худ овард.
Дар ибтидо пайравони ҲНИТ ба хотири шуҳрат ёфтан ба масъалаҳои марбут ба дар урфу одат, даст заданд. Саркардаҳои ҲНИТ дар ибтидо бо андешаҳои “ваҳҳобигарӣ”, ки аз назари онҳо исломи сиёсиро дарбар мегирифт, рўи кор омада, баъдтар онро бо афкори сиёсии “ихвониҳо” омезиш доданд. Намунаи боризи ин андешаҳои “ваҳҳобигарӣ”-ро дар навиштаҷоти марҳум М. Ҳимматзода мушоҳида кардан мумкин аст. Асари таълифкардаи ў, “Ақидаи Имом Абўҳанифа” саршор аз андешаҳои ваҳҳобигарӣ мебошад. Дар ин рисола М. Ҳимматзода афкори эътиқодии Ибни Таймияро, ки ба воситаи баъзе аз шогирдони ў, аз ҷумла Ибни Абилиззи Ҳанафӣ, ки дар фиқҳ пайравӣ аз Имоми Аъзам мекард, вале дар эътиқод пурра мазҳаби “зоҳирӣ”-и Ибни Таймияро дошт, маќолоти зиёде овардааст.
Аммо баъд аз ҷанги шаҳрвандӣ ва бозгашт аз муҲоҷират яку якбора авзои эътиқодии ҲНИТ дигаргун шуд. Миёни пешвоён ва аъзои ҲНИТ аќидаи ягона вуҷуд надошт. Акнун миёни элитаи ҲНИТ дар баробари андешаҲои ваҲҲобигарӣ (салафият) назарияҲои ташайюъ низ давр мезад. Тасдиқи ин гуфтаҳо силсиламақолоти намояндаи ҲНИТ Саидюнуси Истаравшанӣ дар ташвиқу тарғиби панҷмазҳабӣ (чаҳор мазҳаби аҳли суннат бо иловаи мазҳаби шиа) мебошад, ки дар рўзномаи “Наҷот”-и ҲНИТ чоп мешуд. Ва ҳамчунин баҳсу мунозираҳои намояндагони ҲНИТ дар сатҳи ғайрирасмӣ бо донишмандони дохили кишвар ва ҳатто “салавоту дурудгӯӣ” бо тарзу усули ташайюъ дар минбари масҷидҳои кишвар аз ҷониби баъзе хатибон садо медод, ки ин ҳама аз ҲНИТ мерос монд.
Илова бар ин, дар шабакаи телевизиони моҳворавии “Висоли Ҳақ” гузориши ҳуҷҷатие доир ба фаъолияти баъзе аз тоҷикони шиашуда пахш гардид, ки дар ин самт нақши калидии ҲНИТ -ро бозгӯ менамуд.
Ҳар ташкилот новобаста аз намуди фаъолияташ эҳтиёҷ ба дастгирии молӣ дорад. Пас, дар ин масъала, кӣ дасти кумак ба ҷониби ҲНИТ дароз карда буд? То ҷое, ки хабарҳои ғайрирасмӣ вуҷуд доранд дастгирии молии ҲНИТ аз хориҷи кишвар будааст.
Тасдиқи ин гуфтаҳо воқеаҳои рухдодаи ибтидои моҳи сентябри соли 2015 мебошанд, ки ҳама шоҳиди бевоситаи он будем.
Зикр кардан бамаврид аст, ки ҲНИТ пеш аз ҳама ҳамчун дарвозаи вуруди ақидаҳои бегона ба Ҷумҳурии Тоҷикистон, аз ҷумла, салафият, ҳизби таҳрир ва шиа хизмат намудааст.
Ҳоло ҳам хатари ҲНИТ баид нест, зеро аз эҳтимол дур нест, ки пешвоёнашон аз хориҷи кишвар бо тарҳҳои ҷадид вориди бозии нав шаванд.
Маълум мешавад, ки шиамазхабони ХНИТ аз гуногунандеши ва фазои демократи дар ҷумҳури истифода намуда, максади нихоии худ ба доми истибдод ворид кардани мардумро амалӣ карданианд. Шахсияти роҳбари имрӯзаи ҲНИТ, махсусан (М.Кабири), рухонияти асил ва дилбастагии онхоро ба ислом инкор мекунад. Манфиатҷӯйихо ачнабипарасти, мазхаби шиаро кабул намудан, гурухбозихо ва махалгарои дар дохили ХНИТ, аз худ намудани маблагхои хизбиро мушохида намуда, аз хизб даст кашиданд.
Имруз мардум дарк намудааст, ки пешвоёни ХНИТ мазхаби шиаро кабул намудаанд, пас чи тавр мардум ХНИТ-ро чонибдори намояд? Бо кадом максад ахолии суннимазхаби чумхури аз паси пешвоёни мазхабгумкардаи ХНИТ равад? Онхо максад доранд, ки мазхаби халкро тагйир диханд. Вале хануз чанобон – пешвоёни ХНИТ бехабаранд, ки рози нихони онхо фош гардид. Эхсос ва дарки мардум табии ва худодод аст, сирре вучуд надорад, ки аз мардум пинхон монад. Бинобар он асрори пешвоёну фаъолони ХНИТ, яъне мазхаби шиаро кабул намудани онхо ошкор шуд. Ба кавли Хоча Хофиз «дардо, ки рози пинхон хохад шуд ошкоро».

Расул Абдулқодиров,

Номзади илми фалсафа, Узви Шӯрои ҷамъиятии Сафорати ҶТ дар ФР

Подробнее ...
Подписаться на этот канал RSS